torstai 24. huhtikuuta 2014

Kaikenlaista..

Tänään oli siis psykiatri aamulla. Aloitettiin uusi lääke, Sycrest, joka on tarkoitettu manian hoitoon. Uudehko lääke ilmeisesti kyseessä, kun en ole koskaan aikaisemmin kuullut siitä. Zeldox päätettiin lopettaa ja tilalle tuli tämä. Yksi pikku juttu vain.. jos mä olisin tiennyt tämän, niin en olisi suostunut alottamaan, tämä lääke nimittäin imeytyy suusta eli sitä ei saa nielaista, vaan se laitetaan kielen alle sulamaan. Se maistuu NIIN pahalta!! Ihan ku kaatais kynsilakanpoistoainetta suuhun. Kieli turtuu ja on ihan liekeissä. Ja tätä sitten maksimiannostuksella (10mg) kaksi kertaa päivässä. NOUUU!!!
Ja lääkken oton jälkeen ei saa 10 minuuttiin syödä tai juoda. Kiva, se maku oikein jää jumittamaan suuhun. 

Kaikkeen sitä pitää joutua jos sattuu olemaan päästänsä vialla.. :(

Muuten siellä lääkärissä meni ihan ok. Terppa oli mukana, joten käynti oli sen puolesta vähän helpompi, yksinhän mä en suostu lääkäreitä tapaamaan, siinä on oltava aina kolmas osapuoli mukana. Tämä johtuu siitä, että pari vuotta sitten kun tapasin lääkäriä b-lausunnon merkeissä, se lääkäri syytti mua itseäni kaikista mun ongelmistani ja oli sitä mieltä että asennetta muuttamalla mä olen ihan työkykyinen jne. Tein siitä lääkäristä valituksen, mutta eihän se mitään auttanut. Sain toki sitten toisen lääkärin, joka kirjotti suosiolla sen b-lausunnon.

Sain myös Ataraxia ja hydrokortisonia reseptillä mun niskaan ja kaulaan, jotka näyttävät ja tuntuvat siltä kuin ne olisivat palaneet, kutittaa, kirvelee ja polttelee. Ataraxin suhteen toivon, että se myös väsyttäisi niin että saisin nukuttua. Osastollahan sitä käytettiin joillakin nukahtamislääkkeenä, saa nähdä vaikuttaako se minuun mitenkään..

Iltapäivällä oli terapia, joka meni kai ihan hyvin. Olin tosin niin väsynyt kun tulin kotiin, että nukahdin ja nukuin koko illan. Heräsin ahdistuneena, en meinannut millään saada koiraa ulkoilutettua, mutta hammasta purren sain hurtan ulos.. muut ihmiset pelottaa ja ahdistaa, tuntuu että musta näkee kilometrin päähän mikä mä olen.
Soitin terapeutille ja nyt on vähän helpompi olo.

Lauantaina on leimakuvien värityskurssi, vähän pelottaa että selviänkö mä sinne ja miten mä pärjään siellä, kun muut ihmiset tuntuu nyt taas niin kovin pelottavilta.

Tarttis alkaa suunnittelemaan äidille äitienpäivälahjaa. Jonkin korun ajattelin tehdä ja kortin myös.

Eilen kolahti postiluukusta uusi sairaalalaskukin. Ihmettelinkin kuinka se edellinen oli niin "pieni"... tämä on 13 päivältä yli 200€ .. hip-hei-hurraa. Ja samaan syssyyn 60€ hammaslääkärilasku. Pistin molemmat laskut toimeentulotukihakemuksen mukana sossuun, toivottavasti ne maksaa niitä, olis kiva elää edes yksi kuukausi ilman että koko ajan pyörii raha-asiat mielessä. 

Jes, 10 minuuttia kulunut, äkkiä mehua tänne..





3 kommenttia:

  1. Hyvä jos sulla sossu suostuu maksamaan sairaalalaskut. Mulla ne ei suostu kun avokilla on liian isot tulot, hävettää antaa niitä vanhemmille.. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se välttämättä maksa, kokonaan ainakaan. Edellisestä laskusta jouduin itse osan maksamaan ja varmaan myös tästä :(

      Poista

Kiva kun kävit, vielä kivempi jos käynnistäs jäljen jätät.